13 Tem 2011

Rezene(arapsaçı)yemeği:)))



Rezene rahmetli anneciğimin çok sevdiği ve çok nefis yaptığı bir yemekti...
onun kadar olmasa da benim rezene yemeğimde beğeniliyor:)Gerçi herkes sevmez 
rezeneyi en başta benim Alaram kokusuna bile tahammülü yok:)))Çok sağlıklı bir sebze aslında bende eşimde çok severek tüketiyoruz:)Dün pişirdim sizlerle paylaşmak istedim...daha dumanı üstündeyken resimledim:)))İşte tarifi:
Malzemeler:
500gr.rezene (arapsaçı)
250-300gr kuzu eti (tavukluda çok güzel oluyor)
1 orta boy kuru soğan
1 yumurta sarısı
1 limonun suyu
1 dolu çay kaşığı un
tuz,3 çorba kaşığı kadar sıvıyağ
Yapılışı:
Tencereye sıvıyağ ve soğan eklenip hafif kavrulur
et eklenir etler iyice kavruluncaya kadar ara ara karıştırarak pişirilir.etlerin kavrulması tamamlanınca rezeneler eklenir hepsi beraber rezeneler suyunu salıp çekene kadar beklenir sonra göz kararı sıcak su eklenir 30 dk pişirilir diğer tarafta yumurta sarısı,limon suyu,un çırpılır pişen yemeğin suyundan üzerine ilave edlir bir kerede yemeğe eklenir.Bir tıkırdadımı ocak kapatılır:)))Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder