29 Tem 2011

Fıstıklı Meyva Soslu Sultan Lokumu:)))


 Bu tarifimi cafemis  ve gelibolu17  için yaptım,Ramazan Lezzetleri Etkinliğine gönderiyorum,hayırlı ramazanlar....

Malzemeler:
1 kg.süt (ben yarım yağlı tercih ediyorum)
1 su bar.un
1 su bar.şeker(tatlı sevenler biraz daha ekleyebilir)
125.gr margarin
1 vanilya
1 poşet krem şanti
1 bar.süt
üzeri için hindistan cevizi(dövülmüş ceviz,fıstık,kakao,bisküvi de olabilir)
Yapılışı:
yağ eritilir un ilave edilip hafif kavrulur(renk değişmesin)sonra sütü,şekeri,vanilyası eklenip pişirilir.
mikserle ara ara 15 dk.çırpılır.Bu arada büyük fırın tepsisine bol hindistan cevizi serpilir.
Muhallebi hindistan cevizlerinin üzerine yayılır soğumaya bırakılır.Bu arada 1 bardak süt ile şanti çırpılır soğumuş muhallebinin üzerine sürülür.Bir gece önceden yapılması gerekli.
sonra dikdöetgen kalıplar halinde kesilip rulo yapılır.Bir tepsiden 12-15 adet çıkıyor.
sosu:
 dr.oetker in meyva sosunu 2 bardak suyla pişirip hazırlanır soğutulur servis yaparken tatlının üzerine dökülür.Afiyet olsunnn:)))

2 yorum:

  1. Ohhh oh ben bu lokumu şimdi yiyemem oruçluyum,alır eve götürürüm iftardada tatlım yoktu çok iyi geldi inanın :) ellerinize sağlık teşekkürler,şimdi yayında sultan lokumunuz...görmeye gelebilirsiniz.hayırlı ramazanlar sevgiler,selamlar :)

    YanıtlaSil
  2. elıne sağlık sunum muhteşem

    YanıtlaSil