5 Oca 2012

KADAYIFLI,KREMALI MUHALLEBİ:)


Malzemesi:
350 gr. kırık kadayıf( ben bol kadayıflı seviyorum)
 125 gr tereyağı veya margarin(ben yarısına sıvıyağ ekledim)
1,5 çay bardağı şeker
1,5 su bardağı ceviz 

Muhallebisi için:
1 kg. süt
1 su bardağı un
1 su bardağı şeker
 1 poşet kremşanti

 Kadayıfları elimle ufalıyorum. Eritilmiş tereyağda  sürekli karıştırarak kavuruyoruz. İçine şeker ve ceviz ilave edip biraz daha kavuruyoruz. Kavurduğumuz kadayıfın yarısını borcama yayıyoruz.
 Tencereye kremşanti hariç tüm malzemeler konulup pişirilir. söndürdükten sonra mikserle 10-15 dk.çırpılır.Ilıklaşıca bir poşet şanti eklenip 5 dk.daha çırpılır. İyice soğuyunca kadayıfların üzerine dökülür.
 Muhallebinin üzeri kalan kadayıfla kaplanır. İyice soğuması için dolaba konur(bir gün önceden yapılırsa daha iyi olur)Afiyetle yenirrrrrr:)

1 yorum:

  1. laf aramızda ama,
    ben buna bayılıyoruuummmmmmmm...
    Lakin senede 2 kez yiyorum :)

    YanıtlaSil