16 Şub 2012

EKLER PASTA:)))



Malzemeler:
200 gr margarin
1 su bardağı +1/4 su bardağı su
1 su bardağı+3 yemek kaşığı un
4 adet oda ısısında yumurta
1 tatlı kaşığı toz şeker
İç kreması:
500 ml süt
5 çorba kaşığı un
1 su bardağı toz şeker
1 kutu krema
.
Krema hariç bütün malzemeyi bir tencerede karıştırarak pişiriyoruz.
kremamızı soğutuyoruz.Başka bir yerde kremayı çırpıyoruz katılaşınca
soğumuş kremamıza ekliyoruz tekrar mikserliyoruz. 
üzeri için:200gr.bitter çikolata 1 pk krema (krema ısınma noktasına gelince çikolatalar atılıp hızlı hızlı karıştıracağız.
Yapılışı:
•Bir tencerenin içine 1+1/4 su bardağı suyu koyalım.içine  şekeri ilave edelim kaynayınca margarini de ilave edip eritiyoruz daha sonra unumuzu bir kerede ilave edip hızlı bir şekilde karıştırıyoruz.Ateşimizin altını kısıp  karıştırmayı bırakmadan 5 dk.dakika pişiriyoruz.
Hamurumuzu soğutup 4 yumurtadan 1.sini kırıp tahta kaşıkla veya tel çırpıcıyla karıştırıyoruz bu kısım biraz uğraştırıcı .diğer yumurtaları da teker teker aynı işlemi yaparak hamurumuz kıvam alıncaya kadar karıştırarak yumurtaları yedirip hamurun kıvamını olunca sıkma torbasına doldurup .
 yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine .isterseniz uzun ekler şeklinde,isterseniz profitorel şeklinde sıkıp şekil verdikten sonra
180 C ısıttığımız fırınımıza hamurumuzu koyabiliriz.fırında 30 dakika pişmesi gerekli.Püf noktası pişene kadar asla fırının kapağını açmayacaksınız. eğer açarsanız hamurlar çöker ve söner..
hamurlarımız pişince ortadan ikiye kesiyoruz ama bir ucunu kesmiyoruz yani tamamen kesip iki parçaya ayırmıyoruz.içine kremadan koyup kapatıyoruz.üzerine hazırladığımız çikolatalı sosumuzu döküyoruz .Afiyet olsun.

9 yorum:

  1. Oğlumun en çok bayıldığı lezzet:)

    Çok güzel olmuş Sedacım:) Bayıldım...

    Ben bazen krema yerine çırptığım 2 yumurta akını kullanıyorum. Öyle de güzel oluyor canım:) Kremanın olmadığı zamanlarda iyi bir alternatif oluyor

    Ellerine sağlık canım

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tijenim yumurtayla hiç denememiştim bir daha sefere mutlaka denerim:)sen güzel dersen çok güzeldir benim için:)sevgiler,öptümmm:)

      Sil
  2. süppersin sedefim ellerine sağlık afiyetle gülerek mutlu mutlu tüketin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zerrinimm sizlerden bişeyler öğrenip yapıyorum canım benimmm:)Aminnn inşallah...

      Sil
  3. kesinlikle deneyeceğim, ellerinize sağlık:))

    YanıtlaSil
  4. çoookk güzel görünüyoor:)
    ellerinize sağlık..
    bir tanecik aldım müsadenizlee...
    yerine de sevgilerimi bıraktım kekik kokulusundan;)
    mutlu haftalarr...

    YanıtlaSil