16 Eki 2012

ETLİ SALATALIK DOLMASI MUHTEŞEMMM:)))

En sevdiğim dolmaların başında gelir:)Fotolar kötü kameram bozuk:( telefonumla bu kadar oluyor kusura bakmayın artık:(

6-7 adet  salatalık
300 gram orta yağlı dolmalık kıyma
1 demet maydanoz
2  kuru soğan
2 su bardağı  pirinç
1 çor.kaş salça
1 tatlı kaşığı karabiber
1 çorba kaşığı kırmızıbiber(istenirse)
nane(isteyen dereotuda ekleyebilir
1 tatlı kaşığı tuz
1 adet büyük domates
ben biraz tereyeğ,biraz sıvıyağ kullandım tercih size kalmış
Yapılışı:
Salatalıkları yıkayıp ortadan ikiye kesin ve kabak oyacağı ile içlerini oyun. Kıymayı derin bir kaba alın. Üzerine kıyılmış maydanoz ve soğanlar ile yıkanmış pirinci ekleyin. Salçaları ve baharatları da katıp yoğurun. Salatalıkların 2/3'ünü harçla doldurup, domatesten kapak yapın ve dolmaları tencereye dizin. Dolmaların üzerini geçecek kadar soğuk su ve yağını ilave edip ocağa koyun. Orta ateşte bir tıkırdadımı altını kısın.kısık ateşte 20-25 dk pişirin:)ve yoğurt ekleyip afiyetle yiyinnn:)))

4 yorum:

  1. Hiç yemedim ama tarifi okuyunca yapmalı dedim Sedefciğim ellerine sağlık canım sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Bu cok enteressn. Denemek lazim.

    YanıtlaSil
  3. Hiç salatalık dolması yemedim de yapmadım da ama çok duyuyorum sanırım çok lezzetli öyle görünüyor,denenecekler listeme bir tarif daha,ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. Harika Sedo'cum. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil