30 Haz 2013

Kadınbudu köfte


Merhabalar,bir aydır ülkemde yaşanan olaylar beni çok üzdü,yıprattı:( inşallah ülkem için her şeyin hayırlısı olsun.o yüzdedndir canım hiç bir şey yapmak istemedi,tarif ekleyemedim:( ve 3 tarifle hızlı bir dönüş yapayım dedim:)Kadınbudu köfte Çok sevdiği rahmetli anneciğim gibi yapamasam da her yiyen çok beğenir vee büyük kızım Dilaram bayılır bu köfteye bu hafta da geliyor canlarım dün bize yaptım inanın boğazımdan geçmedi:( gelsinler hemen onlara da hazırlayacağım:) umarım sizlerde beğenirsiniz:)


500 gr kıyma
1 büyükçe Boy Soğan
1 çay Bardağı Pirinç
1 Tatlı Kaşığı Yenibahar 
1,5 Tatlı Kaşığı Kimyon
1 Tatlı Kaşığı Karabiber
1 Tatlı Kaşığı Tuz
2 diş sarmısak

Yarım Su Bardağı Ayçiçek yağı
1 Su Bardağı un 
2 yumurta sarısı


Yapılışı 
Pirinçler   haşlanır ve süzülür. Yemeklik olarak ince ince doğranan soğanlar,sarmısak önceden ısıtılmış büyükçe bir tavaya alınır. Orta ateşte 1 - 2 dakika pişirildikten sonra  kıymanın yaklaşık olarak yarısı eklenerek kavrulur.  Kimyon, yenibahar,  karabiber ve tuz eklenir.  Kıyma saldığı suyu tekrar çekene kadar kavrulur.

Kıymanın çiğ olan diğer yarısı derin bir yoğurma kabına alınır, üstüne haşlanılan pirinçler eklenir. Kimyon, yenibahar, karabiber ve tuz ile baharatlandırılır.   sonra pişmiş kıyma da, karıştırma kabına eklenir ve güzelce tüm malzeme birbirine yedirilmek üzereiyice yoğurulur. Yoğurma işleminin ardından üstü kapalı bir şekilde buzdolabında yaklaşık 30 dakika kadar dinlendirilir.Şekillendirilen köfteler önce una, sonra yumurtaya batırılır. tavada iyice kızdırılan ayçiçek yağında, her bir yüzü altın sarısı renkte oluncaya kadar kızartılır.  Fazla yağının giderilmesi için köfteler  peçete serili bir tabağa çıkarılır. Ardından servis tabağına alınır.Ben makarna ve yoğurtlu semizotu salatası ile servi yaptım siz arzunuza göre servis yapabilirsiniz.Afiyet olsunnn...

1 yorum:

  1. Sedefciğim insan evladından uzak olunca onun sevdiği yemekler boğazından geçmiyor değil mi ? Ellerine sağlık benim prensesiminde çok sevdiği yemeklerden sevgiler bizden..

    YanıtlaSil