12 Tem 2013

KARAMELLİ,CEVİZLİ TARTOLET



Merhaba sevgili ziyaretçilerim:) Hepimize hayırlı,sağlıklı Ramazanlar diliyorum:)Rabbim tekrarını nasip etsin inşallahhhh...
Bugün çok istek alan can dostum Figen Karavaş'ımın ve Şermin Vatansever Kılıç'ımın favori tartlarının tarifini paylaşıyorum:)))umarım sizlerde dener beğenir ve paylaşırsınız:)Bu tart tarifi yine benim atmasyonum:)bir pastanede görüp bir tane alıp yedim ve eve gelince ilk yapışımda çok daha güzel bir lezzet çıkardım ortaya:)))
Tart taban hamuru can dost Pie kurabiye Peteğim seneler önce benim dükkanıma çilekli tartla gelmişti:) hepimiz bayılmıştık lezzetine:) onun tart hamuru kullandım çok da başarılı oldu:)
Malzemeler:

Hamuru için:
2 su bardağı un
3/4 su bardağı sıvı yağ(ben her zaman olduğu gibi riviera zeytinyağı kullandım)
1/2 çay kaşığı tuz
3-4 çorba kaşığı çok soğuk su
yoğrup minik tartolet kalıplarına kenarlarını yükselterek yerleştirelim.hatta minik kalıbım yok arkadaşımdan aldım siz büyük kalıpta da yapabilirsiniz.

1 çorba kasesi güzel ceviz
1/2 kutu krema
1 su bardağı şeker

Yapılışı:
Tart hamurumuzu yoğurup minik kalıplara kenarlarını yükselterek yerleştirip buzdolanda 15-20 dakika dinlendiriyoruz.sonra 220 derece ısınmış fırında çok kızartmadan pişiriyoruz.soğumaya bırakıyoruz.Diğer tarafta teflon tavada cevizleri hafif kızartıyoruz kalıplara yerleştiriyoruz.sos tenceresine 1 su bardağı şekeri ekleyip karamel rengine gelene kadar eritip kremayı döküyoruz karıştıra,karıştıra şekerin erimesini sağlıyoruz.karamel sosumuz ılınınca ceviz yerleştirdiğimiz tartlarımızın üzerine döküyoruz:)soğumasını bekleyip afiyetle yiyoruz:)))
NOT: TARİFİ KAYNAK GÖSTERMEDEN YAYINLAMAMANIZI RİCA EDECEĞİM.KENDİ DOĞAÇLAMA YAPTIĞIM BİR TARİFTİR.SEVGİLER...

4 yorum: