30 Ağu 2014

Kaysılı çiçek kurabiye



Merhaba sevgili takipçilerim,arkadaşlarım:) Nihayet yaz sezonunu kapattım evime döndüm:) bütün yaz foça,karşıyaka arası git gel yoruldum:( şimdi evimin mutfağımın keyfini çıkarayım biraz:))) Devamlı ekmek aldığım fırınımda görmüştüm bu kurabiyelerden hemen 3-5 adet alıp tattık ve çok beğendim :) geçen günde kayısı marmeladı yaptım çok koyu olmuş hemen bu kurabiyeleri yapmak aklıma geldi:))) daha önce vermiş olduğum elmalı kurabiye hamurumla denedim MUHTEŞEMMM oldular:)

3 su bar.un(biraz fazla da olabilir)
250 gr.yumuşak tereyağ 
1 çorba kaş.yoğurt
1 kahve fincanı(türk kahvesi fincanı)pudra şekeri
1 çay kaşığı k.tozu
1 pk.vanilya

İç malzemesi:
2 su bardağına yakın kaysı mameladı
üzerleri için fındıkYapılışı:
yoğurma kabına tereyağ ve şekeri koyup elimizle krema kıvamına getirelim.Kalan malzemeleri de 
ekleyip ele yapışmayan bir hamur elde edelim.hamuru ikiye bölüp merdaneyle açıp çay tabağı büyüklüğünde kareler keselim.tam ortalarına marmelat koyup resimde görüldüğü gibi sıkıca  kapatalım. 
180 derece ısınmış fırına atıp hafif rengi dönmeye başlayınca çıkarıp resimdeki gibi ortalarına birer çay kaşığı marmelat  ve birer fındık koyup tekrar fırına atalım rengi çok değişmeden fırından alalım .Afiyetler olsunnnn:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder