5 Ara 2013

Cevizli,Kayısılı,İncirli,Kuru Üzümlü Kıyır Kurabiyem

Merhabalar canım takipcilerim:))) bu tarifim en az 25 senelik ve bu kadar senedir kim yediyse tam not almış bir kurabiye:))) iç malzemesini zevkinize göre değiştirebilirsiniz.
20-22 kurabiye için

Malzemeler:
125 gr.yumuşak tereyağ
1 yumurta
1 çay bardağı sıvıyağ
1 pk.kabartma tozu
1 su bardağı şeker( meyva yoğun olduğu için ben yarım bardak kullanıyorum)
aldığı kadar un hamur ele yapışmayınca olmuş demektir.

iç malzemeleri:
1 çay bardağı ceviz ufalanmış
1 avuç üzüm
5-6 adet minik doğranmış incir
7-8 küçük doğranmış kayısı
siz damla çikolata,portakal kabuğu,fındık v.s ekleyebilirsiniz.

iç malzemesi hariç bütün malzeme yoğurulur iç malzeme eklenip yine yoğurulur.cevizden az büyük toplar yapılıp 180 derece ısınmış fırında pişirilir.Afiyet olsunnnn <3

6 yorum:

  1. Elinize sağlık harika bir kurabiye olmuş Ayrıca da vitamin deposu denenesi bir kurabiye sevgiler .

    YanıtlaSil
  2. Ohh oh içinde yok yok valla,full enerji;:)) Ellerinize sağlık,sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Eline saglık Sedef'cim.Benim de var buna benzer bir üzümlü kurabiyem.Çok severiz.Öptüm.

    YanıtlaSil
  4. Sedef ablacığım kurabiyeyi bugün yaptım ve bayıldık, harikasın:)Bayılıyorum senin tariflerine, ellerine sağlık!
    Sedef ablacığım senden bir ricam var, içinden krema akan bir kurabiye tarifin varmı, varsa tarifini yazarmısın!

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık bol meyveli lezzetli bir kurabiye sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Anneannem ile birlikte şimdi yapıyoruz daha yemedik umarım güzel olur

    YanıtlaSil